Wednesday, March 9, 2011

Tunjuk ajar dari Gayour

Alhamdulillah, aku dapat bertemu kartunis Gayour. Terima kasih kepada lecturer kami, Prof Muliadi yang menjemput beliau ke kelas kami.

Aku menggunakan kesempatan ini dengan menunjukkan karya aku. Ingat aku berani sangat ke nak tunjuk karya aku yang serba tak sempurna tu? Menggigil tangan aku ketika menghulurkan karya ku kepada Gayour. Tapi, demi ilmu, aku memberanikan diri.

Rasanya, ini pertama kali orang luar melihat lukisan kartun aku. Sebelum ni adik beradik aku je.. Tu pasal la takut semacam tu. Tapi Alhamdulillah, aku belajar banyak hari ini. Dan aku dapat semangat baru untuk teruskan melukis kartun.

Memang tak dinafikan, kartun aku memiliki banyak sangat ketidaksempurnaan. Tapi, sekurang kurangnya, aku dah tahu di mana silap aku. Jadi, InsyaAllah aku akan tunjukkan kartun aku di sini, satu hari nanti. Buat masa ini, banyak lagi yang perlu aku pelajari.

Gayour bagi~ Sukanya...


Sebahagian daripada kelas kami, bersama Gayour.

2 comments: