Saturday, March 26, 2011

Best Friends Forever

Apa itu kawan baik? Biasanya orang kata, kawan baik tu adalah seperti ini:
~Sentiasa bersama waktu senang dan susah.

Kawan baik aku macam mana? Dah lama tak berjumpa dia.. Kami kawan baik jarak jauh. Masih berhubung sehingga kini. Tapi sudah tentu lah tidak 'sentiasa bersama waktu senang dan susah' seperti ayat di atas ni. Sebab kami jauh~ Jadi, aku rasa, ayat tu tak tepat untuk menggambarkan kawan baik. Kan?

Macam mana kami boleh menjadi kawan baik? Aku cuma boleh jawab: "Sebab kami memang ditakdirkan menjadi kawan baik". Kami berjumpa semasa kanak-kanak. Kami belajar mengaji Al-Quran di surau yang sama. Kalau bukan sebab pergi mengaji tu, kami tak mungkin kenal.

Kawan baik aku ni, namanya Athirah. Dia muda setahun dari aku. Dia kelakar. Dia comel. (Habislah dia kembang kalau baca ni) Kami berpisah semasa aku tingkatan satu, sebab aku pindah rumah. Tapi kami terus berhubung menggunakan SURAT. Sweet tak? sweet tak? Hehe... Sehinggalah zaman myspace tiba, tiada lagi surat menggunakan setem. Semuanya surat dalam myspace. (tak sweet da kan?)

Masa kanak-kanak dulu, kami selalu sebut untuk menjadi kawan baik sampai tua. Harap-harap begitu lah... Masa terus berlalu.. mungkin aku dah jumpa ramai lagi kawan lain. Tapi tak ada seorang pun yang boleh menggantikan Athirah. Hehe.. Rindu dia~

Tira

No comments:

Post a Comment