Saturday, August 24, 2013

Perbezaan antara Abby dan Kiddie


Hari ni aku ingin bercerita mengenai kucing. Topik yang menarik bagi bagi pencinta kucing, dalam masa yang sama, ia topik yang bosan bagi pembenci kucing. Betul tak? 

Aku memiliki tiga ekor kucing buat masa ini. Salah seekornya adalah Abby. Kucing berusia 5 tahun, sudah beberapa kali beranak, tapi buat masa ini hanya ada seekor anak yang tinggal bersamanya.

Sementara itu, di tempat kerja aku, ada seekor Kucing bernama Kiddie. Kiddie bukan kucing aku. Dia kucing salah seorang rakan sekerja aku. Tapi nampaknya semua orang di pejabat ku bersikap baik terhadap Kiddie.

Bagi mereka yang tidak mengenali kucing, semua kucing adalah sama. Tapi bagi yang sudah biasa membela haiwan ini, kita akan nampak perbezaan perangai kucing kucing ini. Aku sudah membela banyak kucing sehingga kini. Macam -macam perangai aku dah nampak. Ada yang bising, ada yang gedik, ada yang nakal, ada yang pendiam. Macam-macam lah ada.




Baiklah, sebenarnya, nak bercerita mengenai perbezaan Abby dan Kiddie. Abby ni, setia pada aku. Aku keluar rumah, dia setia menunggu depan pintu. Aku pulang ke rumah, dia sambut aku. Setianya dia kepada aku.






Berbeza dengan Kiddie. Disebabkan Kiddie bukan kucing aku, dia sentiasa mengabaikan aku. Tapi aku tetap mencarinya setiap hari. Sebab Kiddie ni sedap dipeluk. Maklumlah, gemuk.




Begitulah kisahnya. Si Abby setia kepada ku, tapi aku tetap mencari si Kiddie. Kiddie pula tak layan aku sebab dia setia kepada tuan dia. (Aku bukan tuan Kiddie)

Kesimpulannya, kucing setia terhadap tuannya. Tapi tuan kucing pula curang. Sentiasa cari kucing lain. Betul tak wahai tuan-tuan kucing di luar sana?

Post yang tak ada isi sangat pun. Tapi terima kasih bagi yang meluangkan masa baca. Jumpa lagi di entri seterusnya.

*Sedang demam ni. Sebab tu lukisan cincai.


5 comments:

  1. Hehee... ada sikit mcm cerita kucing akulah entry cik amna ni...
    btw take care of your health, minum air suam selalu ^^

    ReplyDelete
  2. Hehehehehehe... saya peminat kucing juga, cuma tak bela kucing. Saya tumpang kasih sayang kucing orang atau kucing jalanan jer

    ReplyDelete
  3. demam2 pun comel jugak lukisan..

    betol2.. kadang2 tuan die curang, same mcm saye jugak. hehe

    ReplyDelete
  4. haha... kelako je amna ni.. hihi^^

    p/s: makan ubat dan take care ya amna.. semoga cpt sihat :)

    ReplyDelete