Tuesday, August 6, 2013

Bangun Sahur

Baru-baru ini, kakakku, Ilham pula yang mengambil alih tugas kejutkan aku bangun Sahur.



Geram kerana aku tak juga bangun, muncullah idea konon hebat, semata-mata nak kejut aku.


Dia pasang lagu K-Pop!! Dia tahu aku cukup benci, anti, menyampah dan meluat dengan lagu-lagu K-Pop! Sebenarnya, cara dia berhasil. Memang aku dah terjaga dari tidur. Tapi memandangkan aku marah sebab awal-awal pagi telinga aku dicemari bunyi buruk ini, aku terus pura-pura tidur.


Akhirnya, dia geram dan berlalu pergi.



Gembiranya... terasa bagai kemenangan dipihakku. Muahahahahahaha.....


Sebenarnya, selepas itu aku terus bangun untuk Sahur. Saja je bangun lewat sikit, buat orang marah di pagi hari. Ehehe... 


*Bulan puasa semakin menghampiri ke penghujungnya. Sayang.. Rasa seperti sekejap sahaja masa berlalu.

2 comments: