Friday, August 23, 2013

Lagu seram

Sambil-sambil aku bekerja, aku akan mendengar radio. Tiba-tiba, lagu Spider, 'Relaku Pujuk' berkumandang. Sebuah lagu lama. Aku sudah biasa dengar.. Tapi...


.. Tapi kali ini, lagu itu kedengaran seram. Sebaris liriknya, bagai terkena batang hidung.. "Enggan dipunya, dan dipenjara..."




Tapi paling menyeramkan adalah bahagian: "Kau kan tetap ku miliki..." Ye, seram. Berdiri bulu romaku seketika.



Huhu.. adakah keadaan seperti aku ini normal bagi mana-mana perempuan lain yang sebaya denganku? Umur sudah kian meningkat, rakan-rakan selepas sorang, sorang, mendirikan rumah tangga. Tapi aku belum mahu! Aku tak nak hilang kehidupan aku yang bebas mengejar impian sendiri..


(Nasib la Amna oii... Kita lihat sajalah apa akan jadi.)


4 comments:

  1. Semoga dipercepatkan mendapat jodoh yang soleh yer sis.. (:

    ReplyDelete
  2. In Sha Allah banyak2kanlah berdoa kak. Tapi, aish jeles betul tengok orang yang pandai melukis ni.. :P

    ReplyDelete
  3. err... tiba2 teringat lagu misha omar "kau milikku..."

    ReplyDelete