Thursday, August 29, 2013

Aku naik kuda


Pernah dalam post sebelum ini, aku menyatakan keinginan mahu sentuh kuda. Akhirnya, aku dapat sentuh kuda. Bukan sekadar sentuh, naik kuda pun dapat. Syukur Alhamdulillah... Kisahnya, semasa aku pulang ke Kedah masa hari raya baru-baru ini, Pak Su ku membawa aku dan saudara-saudara ku lihat kuda.


 Lihat! Teruna suka aku!!!


 Muka teruja menunggu giliran nak naik kuda.


 Kuda ni Bella namanya.
Gembiranya aku naik kuda, sampai aku rasa seperti aku ni masih kanak-kanak.


Sambil-sambil layan perasaan naik kuda, tahu tak apa yang aku rasa? Aku rasa diri ini bagai seorang Putera dalam kisah dongeng. Kacaknya aku...



*Lambat sangat Sang Putera mencari aku. Kan aku sendiri sudah jadi Putera. Nasiblah...


5 comments:

  1. GM,

    nah.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Impulsion

    ko bleh berlatih lukis2 tu. huhu.

    ReplyDelete
  2. wah... seronoknya! dneo tak eprnah naik kuda! masa kecik2 dulu kuda mainan je.. hehe^^

    ReplyDelete
  3. pergh!!...bestnyaaa,,,tapi kena kuda yang dilukis tu tiada kakinyaa..ahaha

    ReplyDelete
  4. kude!

    hehehhehe... tak pernah naik kude..

    ReplyDelete
  5. kude!

    samalah kita jinz, tak pernah naik kude... hehehehe <-- komen plagiat dari aujinz sebanyak >60% XD

    ReplyDelete