Monday, February 27, 2012

Aktiviti WLA yang aku sertai

We Love Art adalah satu group yang mengumpulkan blogger-blogger yang meminati seni. Aku mula menyertai group ini pada 23 November 2011. Tiga bulan telah berlalu sejak hari tersebut. Sepanjang tempoh tersebut, aku telah menyertai pelbagai aktiviti yang terdapat dalam group tersebut. Ini adalah semua karya ku untuk aktiviti-aktiviti itu:

Perang Superhero oleh Mohd Amin Aizuddin


Reka superhero untuk berperang. Ini adalah aktviti pertama aku di group ini. Meriah sekali aktiviti ini. Masing-masing pertaruhkan superhero yang pelbagai rupa dan bentuk. Canggih-canggih semua. Aku hanya menghantar seorang perempuan berbaju Melayu untuk bersilat.


Design Kasut oleh Athirah Akmal Aznan


Dalam aktiviti ini, Cik Athirah menyediakan lukisan sepasang kasut kosong, kemudian ahli WLA design di atas kasut tersebut. Gambar di atas adalah hasilku.



Design Donut oleh Athirah Akmal Aznan

Diberi donat kosong, di atas ini adalah hasilku. Saja buat tema binatang.


Selepas itu, tak sangka dapat smbutan dari ahli-ahli WLA. Mulalah beberapa orang tanya mengenai binatang pelik-pelik. Landak tak ada ke? Jadi, di atas ini adalah siri donut binatang eksotik.


Design Biskut oleh Manzarina Berntsz


Aku buat biskut kucing pelbagai ekspresi dan biskut huruf.


Design Jam oleh Keri Ikhwan


Aku buat dua jam. Yang pertama aku buat jam bertemakan art. Yang kedua aku buat main-main macam conteng-conteng saja. Tapi tak sangka yang kedua punya yang dapat 'like' dari ramai orang.



Design Kucing oleh cci


Ketiadaan idea menyebabkan aku jadikan kucing ini menyamar sebagai anjing. Bagaimana? Ok tak?


Design Kek Potong oleh Darwishah


Sebenarnya, Darwishah menyediakan sepotong kek yang comel untuk para peserta menghiasnya. Tapi aku buang kecomelannya dan jadikan ia menyeramkan. Aku namakannya 'The Spooky cake- For those who dare'



Make Over mannequin Face oleh Azhafizah



Aku hantar tiga penyertaan untuk aktiviti ini. Tapi dua yang mula-mula saja aku serius. 'Muka Tembok' tu aku dah main-main sebenarnya. Tapi dapat banyak 'like' untuk yang 'Muka Tembok' pula. Tak sangka.


***
Jadi, itu sajalah aktiviti-aktiviti We Love Art yang aku sertai. Sebenarnya, ada banyak lagi aktiviti group ni. Tapi ketika sibuk dengan hal pelajaran ku, tak dapat lah menyertai. Maaf ya penganjur kepada mana-mana aktiviti yang aku tak sertai. Masa yang tak mengizinkan.

Untuk pengetahuan semua,hasil kerja peserta lain, ada banyak yang kreatif-kreatif dan cantik cantik. Tapi, tak mampu untuk aku sertakan semua di sini. Akan datang, jika aku menyertai lagi aktiviti We Love Art, InsyaAllah aku akan tunjuk lagi di sini.


yang cintakan seni:
Gadis Misteri
Ahli We Love Art

6 comments: