Tuesday, February 28, 2012

Day 5- Anime character you wish you were

30 days anime challenges

Sudah beberapa hari aku tertangguh cabaran day-5 ini. Agak lama aku fikir. Susah juga untuk menemu jawapannya. Akhirnya aku buat keputusan. Watak tersebut yang aku berharap aku adalah dia, adalah watak Juna dari anime Arjuna.



Arjuna adalah satu anime yang kurang dikenali. Namun, ia mempunyai peminat-peminat tersendiri. Bak kata peminat-peminat Arjuna yang lain, mereka yang ada kesedaran tentang menjaga Bumi sahaja yang akan menyukai anime ini. Jadi, aku pun perasan yang aku adalah sebahagian daripada mereka. (Hehe.. perasan)

Ya, Arjuna adalah anime sains fiksyen yang membawa mesej menjaga alam semula jadi. Ia menyentuh pelbagai isu alam sekitar seperti pencemaran, racun serangga, makanan segera dan sebagainya.

Kalau mahu tahu lebih lanjut mengenai anime ini, sila tontonnya.

No comments:

Post a Comment