Friday, April 8, 2011

Antara rupa dan perangai


Mesti korang dah biasa dengar soalan 'Apabila memilih teman wanita/lelaki, kau pilih berdasarkan rupa atau perangai?' Biasanya, orang akan jawab 'perangai'. Yelah, kalau ada yang pilih berdasarkan rupa pun, dirinya tak akan mengakuinya. Betul tak??

Tapi, apa yang aku nak cerita di sini, ini adalah pertama kali aku mendengar jawapan yang tak pernah aku dengar. Kisahnya, ketika itu aku sedang bersembang dengan seorang lelaki yang merupakan kawan aku. Beginilah perbualan kami:

Aku: Kalau kau, kau pilih berdasarkan rupa atau perangai?
Dia: Antara rupa dan perangai, mana satu yang boleh diubah?
Aku: (terdiam sekejap)....eh??
Dia: Perangai boleh diubah. Rupa tak boleh diubah. Baik pilih berdasarkan rupa...
Aku:.....er.... ok...

Tak terjawab aku!!! Sebab betul jugak kata-kata dia tu! Ok, tak nak beri ulasan apa-apa lagi. Tu semua terpulang pada pendapat masing-masing. Hehe.. tapi pendapat dia tu menarik jugak laa..

3 comments:

  1. pandangan pun bley brubah kn?

    mana 1 kite suke kalo pasangan ckp kat kite:

    "aku nmpk ko hensem/cantik sebab tu aku suke ko" (o, jd kalo da xhensem/xcntik, xsuke la?)

    atau

    "sebab aku suke kat ko, aku nmpk ko hensem/cantik" ?

    kalo perangai cantik, trus nmpk org tu cntik kn?

    kalo prangai buruk yg cntik pun bley jd huduh~

    perangai x senang diubah. silap2,
    bile prangai pasangan kite yg kite sebok nk ubah tu bru brubah, muke dia pun da brubah buruk (tua).

    tiada apa yg kekal di dunia nie.
    xde yg buruk dlm dunia nie.
    kalo nk brubh jd cntik senang je, make up, makeover dressing (akn tetap nmpk menarik wp org tu bruk).
    tp nk ubah prangai x sesenang nk ubh penampilan.
    it take a lot of efforts, techniques and patient.

    *sorry, terbebel pjg plak~

    ReplyDelete
  2. x pe, x pe..setiap org ada pendapat sendiri. kalo amna pn, amna utamakan perangai. tp tetap pilih rupa. opss.. hehe..

    ReplyDelete