Thursday, January 5, 2012

day two: 10 things I love



sebelum ini:

day two: 10 things I love

1. Warna kuning
Suka sangat dengan warna kuning.
Kalau boleh, nak je semua barang milik
aku berwarna kuning.
Cantik, segar, ceria!



2. Kucing
Ramai yang tahu, aku memang sangat-sangat suka kucing.
Kucing rumah, kucing jalanan,
semua aku suka!



3. Duit
Mesti ramai yang suka duit kan?
Ada ke orang benci duit?
Tapi aku tak adalah sampai tahap 'mata duitan'.



4. Chocolate Indulgence
Chocolate Indulgence Secret Recipe memang paling sedap!
Ketagih dah dengan benda ni!



5. ABC
ABC, atau air batu campur memang kegemaran aku.
Selalu pergi makan ABC dengan kawan-kawan.
Tak jemu pun.



6. Makeup
Ya, aku suka makeup.
Bukanlah aku ni nak cantik ke apa..
Cuma aku suka laa.. Tak tahu nak cakap macam mana.
Mungkin sebab aku orang seni.
Tak cukup kanvas nak diwarnakan. Muka pun jadilaa...




7. Inuyasha
Kenal Inuyasha? Aku suka Inuyasha..
Sampai sanggup kumpul barang-barang Inuyasha!



8. Kebaya
Suka kebaya.
Terasa keperempuanan bila memakainya.
Yelah, aku ni tak berapa keperempuanan..



9. Melukis
Mestilah suka melukis.
Kalau tak, jangan ambil Fine Art laa...



10. Langit
Subhanallah.. Langitlah yang paling cantik!
Ketika cuaca panas, awan kelihatan putih berkepul-kepul.
Waktu pagi, gandingan warna merah jambu dan kuning boleh dilihat di langit.
Ketika senja, jingga dan biru gelap bergabung.
Tak ada pemandangan lebih indah dari pemandangan langit.



Itu sajalah 10 yang aku boleh senaraikan. Banyak lagi kalau nak sebut sebenarnya.. Tapi dia minta 10 je. Nasib baik.. Kalau tak, senarai sampai 40 pun belum tentu habis.




3 comments:

  1. waa...macam sy jugak ..ada ciri2 kesamaan

    ReplyDelete
  2. Hehe.. yeke?
    Ni pun sebenarnya banyak lagi yang tak sebut..

    ReplyDelete
  3. Suke lukis no.9?? huhu.. ke x ikut turutan pun?

    ReplyDelete