Wednesday, July 20, 2011

Huhu..

Nak cerita ni.. Semalam kan, aku pergi satu opening di Balai Seni Lukis Negara. Sebagai student Fine Art, memanglah aku dah selalu hadiri event begini. Tapi kali ni, aku pergi bersama Abah. Bukan bersama rakan sekelas. Beza rupanya bila pergi dengan Abah. Abah orang lama dalam bidang ni. Ramai orang kenal abah kat sana. Serius.

Aku pula, tersipu-sipu segan, tersengih-sengih, apabila Abah kenalkan aku kepada artist-artist di sana yang mana kebiasaannya nama mereka ku lihat dalam buku liberal, tapi kini berdiri di depan aku. Luaranku nampak cool, namun dalam hati menjerit-jerit. Haha..

Tak ada apa nak diceritakan lagi. Aku di sana bukan sesiapa. Orang baru dalam bidang ini. Seperti melukut di tepi gantang, keluar tidak mengurangi, masuk tidak memenuhi. Namun, inilah adat orang baru kan? Menandakan perjalanan masih jauh.

2 comments:

  1. ni peluang tambah networking...
    tambah pengalaman...
    untung amna,..
    syukur dilahirkan sebagai bintu shukri..

    ReplyDelete