Friday, January 31, 2014

Majalah Jom!

Ada beberapa naskah majalah Jom! berada di bilik ku. Itu semua, kerana adikku Diba tinggalkannya apabila dia pergi belajar keluar negara. Ya, itu majalah adikku. Tak pernah pula aku baca majalah sebegitu. Dengan moto di kulit majalah itu: "Dakwah itu mudah!" menggerunkan aku untuk cuba membacanya.

Tapi, pada suatu hari, entah bagaimana tangan aku ini tiba-tiba tergerak untuk membelek majalah-majalah tersebut.


Rupa-rupanya, sebaik sahaja aku tahu apa yang terkandung dalam majalah itu, aku seolah-olah tak mampu berpatah balik. Aku tak mampu untuk pura-pura aku tak pernah membacanya. Sekali dah terbaca, selama-lamanya hidup kau akan terus berubah. Begitu sekali perasaannya.


Kesannya kepadaku begitu kuat. Dunia tiba-tiba kelihatan lain. Cara aku melihat dunia berubah menjadi lain. Cara aku berfikir turut berubah. Cara aku menerima semuanya juga berubah. Bunyi seperti dongeng bukan? Nak tahu sendiri dongeng atau tidak, cuba anda dapatkan sendiri majalah Jom! di pasaran. Lihat sendiri, adakah anda turut rasa seperti yang telah aku rasa?

Semalam, aku menghadiri interview dengan pihak majalah Jom!. Nak cuba nasib bekerja di sana. Alhamdulillah interview tersebut berjalan lancar. Tapi sama ada aku diterima atau tidak, belum tahu lagi. Itu semua terletak pada rezeki. Kalau ada rezeki, adalah. Jika tidak, aku pulang ke tempat kerja aku yang sepatutnya. Apa yang menariknya, mereka memberi dua naskah majalah jom! kepada aku sebelum berpisah. Alhamdulillah... 




Majalah Jom!. Sila cari majalah ini di kedai buku berhampiran anda. Takkan rugi. Percayalah!

Itu sahaja kisah bosan dari aku. Terima kasih bagi yang sudi baca. InsyaAllah kita berjumpa lagi dalam post akan datang. Siapa pernah baca jom! bolehlah beri sikit pendapat anda. Kita sama-sama mencari redha Allah bukan? Hidup ini indah..


4 comments:

  1. waaa...ada rezeki dpt keje kt situ mmg terbaik la amna...2 in 1 nnt =)

    ReplyDelete
  2. walaupun x pernah beli (sebab dah bnyk koleksi wajib beli tiap bulan : Solusi, Al Ustaz, majalah i, Q&A) tapi memang JOM! majalah yg santai dan bagus

    ReplyDelete
  3. semoga segalanya dipermudahkan dan amna berjaya :)

    ReplyDelete