Wednesday, August 1, 2012

Kucing Baru

Dah lama watak Gadis Misteri yang berbaju kuning dan berskirt merah tu tak muncul di blog ni. Mungkin ada diantara pembaca yang sedar watak tersebut dah lama tak muncul. Ok, biar aku jelaskan satu-persatu.

Watak tersebut dulu mula-mula diperkenalkan dengan watak kucing Bubu dan Kembang. Watak tu cantik bertiga bersama kucing-kucing tu. Tapi sejak Kembang mati, tinggallah Bubu sahaja. Bila Bubu pun mati, aku tak ada semangat nak benarkan watak tu muncul di sini. Buat aku rasa sunyi saja.

Jadi, kini aku bercadang untuk ambil kucing lain jadi duta di blog ini. ('Duta' konon) Sebab yang mati memang takkan hidup kembali kan? Kini, muncullah seekor kucing baru! Kucing milik adikku yang dikutip di tepi kedai mana entah. Memperkenalkan~ Comel!

Err.. perwatakan kucing baru ni aneh sedikit. Tak reti duduk diam. Bila orang letak dia luar rumah, bising pula.

Lebih kelakar, nama kucing baru ni, tak ada nama rasmi! Kakak aku beri nama Comel. Dia lupa lah tu semasa dia tadika dulu, dia pernah bagi nama 'Comel' juga pada kucing kami masa tu. Abaikan. Kakak aku dah tak mahu tukar nama lain. Jangan-jangan sampai tua nanti dia beri nama 'Comel' pada setiap kucing dia. Hahahahaha.. Opss.. Harap dia tak baca blog aku ni. Habis la aku kena dengan dia nanti. Errr..

Adik aku pula, beri nama 'Nano' pada kucing baru ni. Tak tahu pula aku bahawa adik aku ni peminat Hafiz, Awan Nano. Hahahaha..

Namun, adakalanya, kami hanya memanggil kucing ni dengan panggilan 'Kecik'. Macam-macam lah..

Patut kah kucing pelik tapi comel yang tak ada nama sedap ni jadi duta blog Gadis Misteri? Err.. Aku rasa...


Aku lebih suka ambil Abby jadi duta blog aku. Abby, ibu kepada Bubu dan Kembang.

Itu saja buat masa ni. Selamat kembali kepada watak Gadis Misteri. Jumpa lagi~

8 comments:

  1. Wah~ Alif lawat blog ni!! Terima kasih alif, nnt dtg lg ya? ehehe..

    ReplyDelete
  2. haah~ mmg aku xbaca pun blog ko~ hahaha~

    ReplyDelete
  3. wah, macam buku cerita ber-episod ni xD.

    ReplyDelete
  4. Bagi nama kucing yang urban sikit laaa..koh koh koh

    ReplyDelete
  5. SE, hehe.. x de belang, nama si belang. XD

    ReplyDelete