Monday, June 27, 2011

Di Studio Abah

Sudah lama aku tidak menyentuh oil paint. Semenjak semester 4 berakhir, aku belum pernah bermain dengan oil paint. Bayangkanlah kegembiraan aku apabila dipelawa membantu painting Abah aku. Suka!!!! Suka!!! Suka!!!

Aku duduk di studio Abah, sambil lagu-lagu Fiq Mentor berkumandang menemani aku. Aku suka Fiq. Opss.. tertukar topik pula. Sebenarnya, aku nak cakap, aku suka studio. Aku sedang berangan untuk memiliki studio sendiri. Entahkan dapat ke tidak..

Abah minta tolong aku bantu paintingnya. Aku dengan beraninya, sapu segala warna yang aku mahu ke atas permukaan kanvas tersebut. Sebab apa aku berani sangat? Sebab kalau hodoh pun tak apa.. Nanti Abah akan baiki lagi. Hehe.. Yang penting, aku suka Oil Paint. Tu je..

Bercakap pasal kanvas, Ini kali pertama aku melukis di atas saiz besar begini. Tingginya 6 kaki. Sebelum ini, paling besar aku pernah guna pun, 5 kaki sahaja. Iaitu, ketinggian yang sama dengan ketinggian aku. (Nampak sangat lah aku rendah kan..) Hehe..

Satu hari bermain Oil Paint di studio. Puas hati!! Namun, karya tersebut masih belum siap. Tak apa, Abah akan siapkannya. Hehe.. Tak sabar nak tunggu pratikal habis. Dapatlah aku bermain dengan Oil Paint sepuas-puasnya!!!


painting Abah sebelum diganggu aku.
Belum siap.



ini selepas dikerjakan aku. Nampak kartun kan?
Tapi ini pun belum siap..

No comments:

Post a Comment