Sunday, February 6, 2011

Sepupu Kahwin

Ada seseorang cakap, blog aku banyak pasal kenduri kahwin. Haha.. yeke?? Tak dinafikan, aku memang suka menghadiri majlis kahwin. Dapat memakai baju kurung, dapat bunga telur, paling best, mestilah sebab dapat berkumpul dengan sepupu sepupu.

Tak bley blah... Semasa kami (Sepupu-sepupu) berkumpul, entah macam mana, boleh terbuka topik 'umur berapa korang nak kahwin'. Haha... selamba je aku jawab: "29.." Aku rasa 29 tu umur yang sesuai. Tapi ramai yang kata umur tu lewat. Yeke?? Lepas tu, diorang ni ramai yang bercadang sekitar umur 25. Pengantin yang kahwin hari ni pun berumur 25. Alaa... nape korang rancang awal awal sangat? Nanti tinggal aku sorang. Huhu...

Hehe.. asal aku bincang topik ni kat sini?? Sila abaikan. Haha.. Tapi kan, dalam family ku yang besar dan ramai ni, aku risau. Keadaan semakin lama semakin berubah. Generasi anak sepupu semakin ramai.. Sepupu sepupu yg dulu bersama sama aku main kejar kejar, kini semuanya dah meningkat dewasa. Tak lama lagi, lepas sorang, sorang berkahwin. Aku tak ada hak untuk menghalang. Haha.. tapi tu semua kisah esok. Hari ni, aku cuma nak bersama sepupu-sepupu aku macam ni~




No comments:

Post a Comment