Monday, April 14, 2014

Jangan Usik Kelemahan Orang Lain

Ada lah kisah.. Si Kucing dan Si Monyet. Pada suatu hari, Si Monyet mendapat tahu satu kelemahan Si Kucing.


Bagi memastikan kebenaran fakta yang diketahuinya itu, dia mencuba satu eksperimen.




Sehinggalah semua haiwan disekeliling mengetahui kelemahan Si Kucing.



Oh.. Tadi tu sekadar kisah dengeng. Tiada kaitan dengan aku. Betul, tiada kaitan dengan aku. Sungguh ni! Cuma ada persamaan sikit saja lah. Sebab seseorang itu, habis semua orang tahu 'benda' yang aku takut. Apa 'benda' tu? itu rahsia aku. Takkan diberitahu di sini. Tapi sekarang, aku tak tenang. Rasa perlu bersedia sepanjang masa. Sebab, manalah tahu jika ramai lagi 'Si Monyet' disekeliling ku. Kena berjaga-jaga. Itu saja.



Pengajaran di sini, jangan suka-suka usik kelemahan orang lain. Diri kita sendiri tu belum tentu tak ada kelemahan kan? Tunggu saja balasan dari Tuhan yang maha adil.


7 comments:

  1. Setuju dengan entry ni huhu.Pernah berada dalam situasi kucing tuu huhu T.T

    NEW ENTRY: Siapa Betul Ni ?

    ReplyDelete
  2. xleh nak like pulak.. hoho

    memang betul.. paling x suka bila ada orang tau rahsia or kelemahan aku. sebab nnt aku rasa insecure. evendoh org tu katanya bff kita. sbb hati manusia ni kita xtau camne? kejap jadi kawan.. ntah bila2 boleh pulak jadi lawan.

    ReplyDelete
  3. ohohoo i very much understand this scenario... "monyet2" memang ramai di sekeliling kita, especially yang sebangsa dengan kita, sedih kan... btw, "monyet" tu berusaha cari kelemahan kucing dan sebarkan kelemahan tersebut sebab, satu je sebabnya, sebab monyet itu jelessss yang teramat dengan si kucing tu, tu jer ceritanya, so be happy n abaikan je si monyet itu~ ;3

    ReplyDelete
  4. faham faham... banyak monyet monyet sekeliling kita... hua hua hua

    ReplyDelete