Saturday, June 16, 2012

Cabaran Melukis Emosi

We Love Art (WLA) adalah sebuah kumpulan di Facebook yang mengumpulkan blogger-blogger yang meminati seni. Sehingga kini, pelbagai aktiviti seni telah WLA adakan. Aku pernah menceritakan mengenai aktiviti-aktiviti WLA yang telah aku sertai. (Boleh bacanya di SINI

Kini, pertama kali aku pula yang menganjurkan aktiviti di WLA. Inilah 'Cabaran Melukis Emosi'. Sila guna bingkai yang sudah disediakan ini:


Isi tempat kosong dengan emosi yang bersesuaian dengan yang tertulis di situ. Apa-apa jenis medium, semua dibenarkan. Guna tangan, guna komputer, guna lah apa sekali pun, diterima. Asalkan guna SATU watak yang sama untuk kesemua emosi ini. Watak hendaklah yang dibuat sendiri, bukan ambil dari mana-mana. Itu saja syaratnya. Oh ya, lagi satu syarat... Cabaran ini hanya untuk warga WLA ye. Tarikh akhir hantar penyertaan adalah pada 12 Julai 2012.

Nak tahu hadiah untuk cabaran ini? Ok, hadiahnya, aku akan potretkan wajah pemenang. Pemenang boleh minta potretnya dibuat dalam warna, hitam putih atau earth tone. Ini contohnya:



Baiklah, sebenarnya aku sedang sibuk untuk Degree Show ni. Jadi, aku cuma menanti ahli-ahli WLA menyertainya. Kepada bakal pemenang, potret akan dapat dalam bulan Julai. 

Aku gembira menyertai aktiviti-aktiviti WLA sebelum ini. Harap ahli-ahli WLA juga akan gembira menyertai aktiviti aku. Tak sabarnya nak lihat hasil mereka.!!! Ok, itu saja.. perlu kembali bekerja. Sekian..

3 comments: