Friday, May 6, 2011

Kali Terakhir di UiTM Lendu



Sudah setahun setengah aku meninggalkan UiTM Lendu selepas aku ke Shah Alam. Tapi, tiap-tiap semester, aku pasti datang sekali ke UiTM Lendu untuk melawat Diploma Show di sana. Tapi, nampaknya kedatangan ku kali ini akan jadi yang terakhir. Sebab, kali ni Diploma Show batch aku dulu. Untuk Diploma Show akan datang, aku tak akan datang lagi.



Tu dia.. nampak pintu depan UiTM pun, aku dah terasa sebak. Ini kali terakhir aku akan lalu melalui pintu ni!!! Err.. post kali ni agak mengada-ngada la pulak. Korang tak yah baca lah. Biar aku cakap kat sini sorang-sorang. Hehe..

Jadi, di sini lah kot penamat kisah aku di UiTM Melaka. Tempat penuh suka duka. Tempat penuh drama. Ketika aku melawat rumah seorang kawan aku, aku lihat dinding biliknya penuh tertampal kata-kata yang menggambarkan dia gembira. Tapi aku tahu kebenaran. Dia cuba sembunyikan kesedihannya. Yang sebenarnya, dia cukup terseksa di UiTM Melaka. Apa boleh buat. Tempat penuh drama. Si busuk hati sorang tu, hasut lecturer-lecturer hingga lecturer-lecturer pandang serong pada geng aku. Dia sebenarnya cemburu, tak boleh tengok orang naik. Lecturer pun satu~ Kenapa percaya pada sebelah pihak? Tapi, aku kagum pada kawan-kawan aku. Mereka boleh teruskan belajar. Aku?? Aku di UiTM Shah Alam. Aku tak sekuat mereka untuk melalui semua tu. Namun, benda-benda macam ni lah buat persahabatan kami kukuh. Si busuk hati tu, tak kan ke mana. Kita tengok laa..

Buat apa cerita pasal si busuk hati tu. Ni nak cerita pasal Tunas Ilham 7. Diploma Show semester ini. Sedih rasa taw.. Aku tak henti-henti bayangkan andainya aku masih pelajar sini, tentu ini Diploma Show aku. Tak apa, tak apa, tunggu Degree Show lah. (Kata-kata pujuk hati)





Diploma Show kali ni hebat~ Ini aku sertakan gambar-gambar beberapa work bersama pelukis-pelukisnya.
Ini Wahida bersama paintingnya.
Aku suka painting ni!!!!
Aku suka pelukisnya juga. Hehe..


Ini painting Shelby.
Shelby memang hebat sejak dulu lagi.
Kagum pada dia.


Ini Sculpture Qistina.
Hebat~
Secantik orangnya.



Ini Kurt. Member rapat aku.
Sampai sekarang aku tak percaya work dia feminin begitu.
Hehe.. kagum laa~


Ini Fiqah.
Kawan rapat aku gak.
Suka idea dia.


Ustaz dan work dia.


Aku suka kuning.
Jadi aku suka printmaking dia ni.


Ini Qistina yang cantik dan lemah lembut.


Aku memerhatikan Diploma Show dari tingkat atas. Masa ni memang asyik berangan je aku. Berangan andai ini adalah Diploma Show aku. Dari sini, aku memerhatikan kawan-kawan ku berhadapan dengan orang ramai yang datang melihat work mereka.




Selain dari tengok artwork, niat aku datang sini nak jumpa kawan-kawan. Mestilah kan.. Tapi tak semua gamba kawan-kawan aku ada di sini. Maaf. Huhu..

Awek cun sebelah aku ni Ajlaa. Teringat kenangan buat painting bersama dia dulu.


Ini Syikin. Girlfriend aku kat UiTM Lendu.
Sayang giler kat dia...



Fathin, aku dan Kurt.
Ada pulak diorang gi bukak cerita lama-lama dulu.
Aku sakit perut ketawa.



Aku bersama satu-satunya abang aku.
Aku risau.. Takut pertemuan kali ini adalah pertemuan terakhir aku dan dia.
Sebab selepas ni dah tak ada sebab untuk jumpa dia.
Adakah ini gambar terakhir yang aku boleh ambil bersama dia?



Huhu.. terbuka cerita sedih pulak. Ok, ini pula gambar senyuman-senyuman menawan yang dapat aku curi hari ini. Mari lihat, hasil tangkapan aku.

Manis senyuman Fiqah..


Wani yang cun~


Qistina... Aku akan rindu dia..

...dan, ini adalah senyuman yang sememangnya aku akan rindu!!! Wahida~ Awek aku yang paling comel kat Lendu ni. Comelnya dia, sampai kucing pun kalah. Hehe..




Senyuman dia memang manis.. Sejuk hati tengok..


Jumpa kawan grafik sorang ni.. Nufail. Comel je dia kan.. Pakai pulak baju sama-sama putih hari ni. Jadi cantik je gambar.
Tu je kot cerita hari ni. Huhu.. Hepi...



3 comments:

  1. macam gmbar akad plak putih2 g2~
    tunas ilham 7.

    huhu~~ 7 mei bday ilam!

    ReplyDelete
  2. salam...awk bole tolong sy cari kwn sy x??dulu study uitm lendu gak...

    ReplyDelete
  3. tp saya dah x study sana lagi laa... maaf.. Sape nama dia? kot kot saya taw.

    ReplyDelete