Thursday, December 23, 2010

Satu ketika dulu...

Ini kisah zaman sekolah dulu.. Ketika waktu terakhir pelajaran sebelum tamat waktu sekolah. Cikgu Bahasa Melayu dah habis mengajar, dan kami sekelas sedang menunggu loceng berbunyi untuk balik. Sementara menunggu tak buat apa apa tu, aku bersembang dengan ketua kelasku. (seorang lelaki)

Kami berbual rancak. Selepas itu, kelas kami semua bergegas pulang sebaik sahaja loceng dibunyikan.

Keesokan harinya, cikgu Bahasa Melayu kami marah kami. Sebabnya? Sebab kelas kami keluar kelas macam tu je tanpa ucap terima kasih cikgu.

Kalau sekarang aku teringat balik kisah ni, aku tak rasa apa.. Tapi pada ketika kejadian ini berlaku dulu, tahu tak apa aku rasa? Aku rasa macam aku yang bersalah dalam kes ni. Sebab? Sebab... kelas tak ucap terima kasih, sebab ketua kelas tak mulakan. Ketua kelas tak ucap terima kasih sebab sedang bersembang dengan aku. Jadi, aku lah yang salah. Hahaha... Itu pemikiran aku ketika itu. Kuatnya kuasa seorang perempuan, boleh buat satu kelas dimarah. Huhu..

No comments:

Post a Comment