Wednesday, November 24, 2010

Sepanjang sem ini, part3 degree..

Semester ini, aku part3. Terasa cepat pula semester ni berlalu. Sedar sedar, dah sampai ke penghujungnya... Sepanjang semester ni, aku ambil major painting. Minor pula aku belajar visual culture and material culture. Menarik!!! Aku juga belajar Japan language. Rupanya, banyak juga benda baru aku belajar dalam sem ini.

Pada awal sem, kelas painting aku melawat 'Patisatustudio' yang terletak di Puncak Alam. Walaupun ia berada dalam kawasan perumahan aku, tapi inilah kali pertama aku menjejakkan kaki ke sini. Apa yang aku pelajari dari lawatan ini ialah, "Hey, aku pun nak miliki studio macam ni jugak!"

Kelas painting kami


Kumpulan form and soul aku, adalah kumpulan paling baik pernah aku dapat. Dengan membuat tugasan ini, aku belajar banyak benda tentang wayang kulit Kelantan. Sekarang aku nampak, tingginya nilai seni dalam wayang kulit. Betul!! Aku dah suka wayang kuit! Aku juga belajar, kumpulan yang baik adalah berdasarkan ketua yang baik~

Kumpulan Form & Soul kami


Kelas painting aku mempamerkan hasil kerja kami di fakulti selama tiga hari. Di sini, aku belajar yang rupa rupanya ada perasaan aneh apabila artwork sendiri digantung. Rasa malu, tapi bangga, tambah takut, dengan macam macam perasaan lagi. Aku tak henti henti fikir.. apa tanggapan orang ramai terhadap artwork aku?

di Fakulti...


Semester ini, aku mula menghabiskan masa di studio. Buat kerja kat bilik susah laa..

Kami sayang studio!



Perkara paling besar berlaku semester ini ialah, PraGaya. Exhibition pertama aku seumur hidup. Aku tak sempat merasai Diploma Show. Jadi PraGaya ni sangat bermakna untuk aku.




Hujung sem, aku curi curi masa, balik UiTM Melaka sekejap. Nak tengok Diploma Show... Boleh lawat kawan kawan sekali..

Kawan kawan UiTM Melaka. Fiqah, Kurt, Ustaz, aku.


Aku dan Ajlaa





Cuti sem, aku berjumpa dengan kawan kawan sekolah dulu.. Kawan kawan Puncak Alam. Aku suka la... walaupun kami semua dah ikut haluan masing masing, tapi, kami tetap tak lupa satu sama lain...
Farahanie, Izzatie, dan Arnitha


Walaupun semester ni terasa pendek, tapi macam macam aku dapat. Sekarang, tengah bersedia untuk semester hadapan!!!

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ambil course apa ek? suka baca blog awk.. ptot terer buat komik

    ReplyDelete
    Replies
    1. fine art. Terima kasih suka blog tak seberapa ini. Owh, mengenai komik, saya masih baru, masih banyak perlu belajar.

      Delete