Wednesday, November 10, 2010

Kepulangan ku untuk mencari sesuatu...

Aku pulang ke Melaka... Tempat bermulanya perjalanan aku dalam Fine Art. Aku pulang ke sini untuk melawat Diploma Show. (Alasan!!! Padahal pulang untuk cari sesuatu...) Ape yang aku cari di sini? Aku pun tak tahu. Tapi sejak kebelakangan ni, aku terasa macam mencari sesuatu.. dan hati aku kuat mengatakan, apa yang aku cari boleh didapati di Melaka.

Bersembang dengan seorang kawan di Melaka, membuatkan aku sedar. Rupanya, perjalanan aku dalam fine art terhenti seketika, oleh itu aku rasa kosong. Apa yang aku cari ialah, "Kenapa perjalanan aku terhenti? Apa faktor faktornya?".. Sekarang, aku nampak apa yang aku cari, tapi, jawapan kepada apa yang aku cari ialah? "Aku perlu cari faktor faktor kenapa perjalanan aku terhenti." Bila tengok semula blog aku pun, sejak akhir akhir ni aku banyak cerita kosong je... Tak ada isi...

Hmm.. apa yang aku dah buat sem ni? Kenapa macam dah tak terlibat dengan fine art? Aku tahu jawapannya. Sebab painting laa!!! Siang malam fikir pasal painting, fikir pasal nak guna media apa, nak buat macam mana, nak buat imej apa.. Kalau nak ikut logik, painting tu adalah fine art. Kenapa aku rasa macam dah lama tak terlibat dengan fine art? Sebab, aku buat painting tu, aku rasa macam sekadar menyiapkan kerja je.. Tak rasa macam sedang menghasilkan karya pun..

Aku tak tahu apa yang aku merepek kat sini, tapi aku tahu apa yang aku fikir, apa yang aku cari... dan sekarang, aku nak pastikan perjalanan aku diteruskan.

No comments:

Post a Comment