Saturday, August 29, 2015

Perjalanan Pendar Ratna bahagian 3

Baru-baru ini, aku mendapat tahu bahawa editor Pendar Ratna, Kak Nabilah, juga menjadi editor untuk sebuah komik lain.




Rupa-rupanya, komik tersebut adalah komik 'Agensi Pengiklanan Ahmad' (APA). Komik tersebut ditulis oleh NaHa dan dilukis oleh Indera Wasih. Indera Wasih adalah rakan aku. Jadi menarik juga ada rakan yang bekerja di bawah editor yang sama. (Untuk gambar di atas.. err,, maaf lah lukis Indera Wasih sebegitu. Tiru gambar profile picture mu. Dan untuk gambar NaHa pula, terpaksa lukis misteri sebegitu sebab belum kenal orangnya. Huhu..)

Apa yang aku mahu ceritakan di sini, pada suatu hari, aku dan Indera Wasih bersembang. Aku sangka ianya perbualan biasa seperti hari-hari lain. Namun tak sangka terjadinya perkongsian ilmu. Sejujurnya pada hari tersebut banyak ilmu aku terima dari Indera Wasih. Tak sangka, seorang yang asyik sebut, :"Cik Amna, sila beri tunjuk ajar.." sebenarnya dia yang banyak mengajar aku. Aku ada beri kepadanya sedikit tips yang aku guna dalam menghasilkan watak. Aku hanya beri sedikit tips sahaja. Tapi dia teramat berterima kasih kepadaku. Indera Wasih, ilmu kau beri kepada aku jauh lagi banyak lah... Terima kasih banyak-banyak, lain kali, berilah ilmu banyak lagi. Aku benar-benar menghargai. Siap salin nota lagi tau.




Komik 'Agensi Pengiklanan Ahmad' (APA) akan boleh di baca bulan September ini. InsyaAllah. Tak lama lagi. 

Bagi yang belum membaca Pendar Ratna episod 3, bolehlah baca di sini.

Masih sempat undi!!! (sebelum Isnin ini) Cepat, undi di sini.

*Akak Nabilah, jangan marah. ni gurau je. Hehe..




Jumpa lagi dalam post akan datang, InsyaAllah.


5 comments:

  1. hahaha... lwk betul muke indera wasih tu...!~ xp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. suka hati je lukis muka org lain lawak2.

      Delete
  2. Replies
    1. Eh, x laa.. projek saya masih Pendar Ratna sahaja. Agensi Pengiklanan Ahmad tu, projek kawan saya. saya tolong promote je.

      Delete
  3. Pendar Ratna ep.4 puhleeez~ caiyok2 heheheh X3

    ReplyDelete