Friday, April 3, 2015

Duga Jeladeri oleh Amna Shark




 Mungkin ramai yang sudah tahu, tapi tak apalah, aku ceritakan juga. Ini komik terbaru aku, Duga Jeladeri. Duga bererti cabaran/dugaan atau meneka/menduga. Manakala jeladeri membawa maksud laut dalam bahasa sastera lama.

Duga Jeladeri mengisahkan zaman akan datang di Malaysia. Pada zaman tersebut, penyu disangka telah pupus. Amri, seorang remaja 17 tahun, telah membesar bersama-sama seekor penyu bernama Yun. Ini kerana keluarga Amri membela seekor penyu secara rahsia. Namun, apabila tiba masa untuk Yun pulang ke laut, Amri tak rela berpisah dengan Yun. Maka, bermulalah perjalanan Amri bersama Syafinaz, jirannya, mereka sedaya upaya cuba lindungi Yun. Sepanjang perjalanan mereka, mereka mula mempelajari erti persahabatan, pengorbanan, dan tanggungjawab.

Bagaimanakah nasib Yun nanti? Sama-sama nantikan komik ini siap ya. Buat masa sekarang baru ada bab 1 sahaja. Bab 1 bolehlah baca di sini.

Sebarang kritikan dan pandangan adalah dialu-alukan. Terima kasih..




5 comments:

  1. Uwwaaahhh..! Dah baca dah..tapi tak mampu nk bagi komen professional..huhuhu.. suke setting masa komik kamu..! ^^d

    ReplyDelete
  2. Fuh, hebat! Memang pelukis komik pro ke? :O

    ReplyDelete
  3. Idea yang bagus dan boleh dikembangkan untuk seterusnya diadaptasi menjadi sebuah animasi tempatan yang awesome! I love this kind of story, nice artwork too! Gudjobbu desu Amna-chan!! XD

    ReplyDelete
  4. awesome amna. masa baca komik ko ni memang aku melekap jap kat monitor. tak sabar tunggu sambungan

    ReplyDelete