Thursday, February 5, 2015

Lat Tali Tamplong

Hari Ahad yang lalu, aku berkumpul dengan geng sekepala aku dari kolej. Ini kerana kami mahu pergi majlis perkahwinan salah seorang rakan kami. Kami berkumpul dan tidur di rumah salah seorang dari kami. Bila satu geng dah berkumpul begini, memang buat terasa seperti zaman kolej lah. Zaman duduk tidur sebilik bersama dengan pelbagai kerenah masing-masing. 

Sewaktu kerja kumpulan ketika zaman kolej dulu, pernah terjadi peristiwa di mana satu bahan habis, tetapi kerja belum siap sedangkan deadline nya esok. Apa kami buat, kami Lat Tali Tamplong untuk menentukan siapa patut keluar beli barang, dan yang lain harus teruskan kerja.

Kini, tak sangka perangai Lat Tali Tamplong masih berada dalam diri kami yang semakin meningkat dewasa ini. Apabila bermalam sekali, sudah tentu akan berkongsi saterika yang sama untuk gosok baju, dan bilik air yang sama. Maka, jadilah peristiwa begini...








Begitulah kisahnya. Kepada sahabat-sahabat ku yang berkenaaan, anda dibenarkan ketawa sekarang, tapi ingat! Selepas ini, Amna tak mungkin kalah lagi. Muahahahahahaha.... (Aduhai. Perangai budak-budak dah datang kembali)

Sekian... Selamat berbahagia semua.. Hidup ini indah...

4 comments:

  1. Hahaha...
    Comel je semua lat talilat...
    Lukisan Amna pon comel gile...
    Kim salam dekat yg pakai spek tu...hehehe

    ReplyDelete
  2. kekekkee...boleh lagi main lat talilat... kalau jumpa kawan masa saya study dulu, agaknya apa yang kitorang akan ulang?

    "bro, rokok sepamm!"

    huhuhu... tapi mungkin dah tak boleh ulang sebab saya dah tak merokok.

    ReplyDelete
  3. kadang2 melepak blk ngan member2 mcm zaman universiti dlu, mmg best.

    ReplyDelete
  4. Cero, yg cermin mata tu single lg. Hehe..

    ReplyDelete