Friday, September 16, 2011

Sudah 21

Sudah seminggu semester ini berlalu. Semester kali ini lain sikit berbanding semester lepas-lepas. Kenapa semester ini lain? Sebab aku dah berumur 21. Raya hari tu genab umurku 21.

Kenapa kalau umur 21 jadi lain? Ok, biar aku mulakan cerita. Aku ada pelbagai azam dan tekad untuk umur ini. Apa azam aku, biarlah rahsia. Tapi mestilah azam yang ke arah menjadi manusia baik. Eh tersebut pulak. Jadi bukan rahsia lagi. Hehe..

Sebelum 21, aku memang main-main sepuas-puasnya. Belajar tak serius. Tapi, sejak masuk UITM aku jadi serius. Bukan serius saja, tapi serius giler. Maka, aku letakkan azam untuk jadi lebih serius bila umur 21 nanti. Walaupun ramai yang cakap aku ni serius, tapi bagi aku, ini belum cukup. Aku nak jadi lebih serius sehingga masa depan yang cemerlang dah semestinya dalam tangan. Huhu.. doakan aku ya semua..

Sebab itulah semester ini akan jadi lain. Aku nak ubah mana-mana sikap tak serius aku yang masih ada dalam diri ini.


Dulu, semasa aku sekolah rendah, aku rasa umur 21 tu dah cukup dewasa lah. Dalam angan-angan aku dulu, ketika umur ini, aku jadi sangatlah cantik, single, memiliki kereta warna merah, dan menjadi seorang perempuan yang sibuk dengan kerjaya. Haha.. Masa tu, manalah aku tahu umur 21 masih belajar. Oklah, kalau macam tu, angan-angan tu aku cuba capai dalam umur 29 nanti. Kereta merah, sila tunggu aku!!!!
imej dalam angan-angan dulu

Cantik, single, memiliki kereta merah, sibuk dengan kerjaya? Aku rasa apabila aku berumur 29 nanti aku baca ni, mesti aku gelak.

2 comments:

  1. Selamat Hari Misteri.. koh koh koh... ehhh...dah beli kereta merah, sila tumpangkan saya..

    ReplyDelete
  2. hehe.. InsyaAllah.. doakan lah semoga saye leh dpt kete merah cepat. hehe..

    ReplyDelete