Wednesday, April 6, 2011

Penipu, tapi masih cool~


Lelaki ni ialah Akiyama Shinichi dari manga Liar Game. Liar Game ni kisah seorang gadis jujur, Kanzaki Nao, yang secara tak sengaja terlibat dalam sebuah permainan mengenai penipuan. Disebabkan kejujuran dia, dia tertipu untuk menyertai permainan yang penuh kekejaman ini. Untuk menyelamatkan dirinya, Kanzaki Nao meminta tolong dari Akiyama Shinichi, seorang bekas banduan yang merupakan pakar penipu.

Pada mulanya, aku berpendapat tindakan Kanzaki Nao meminta tolong dari Akiyama adalah satu tindakan bodoh. Kerana Akiyama adalah seorang penipu! Tapi, lama kelamaan, terserlah sifat kebaikan Akiyama disebalik penipuannya.

Akiyama Shinichi memang sangat cool~ Dalam keadaan yang nampak seperti dia akan kalah, dia tampil dengan pelbagai kejutan sehingga seluruh permainan berada bawah kuasa dia. Akiyama amat berbakat dalam psikologi, dan dia menipu menggunakan psikologi. Dia sangat hebat!

Walaupun lelaki yang suka menipu sangat menjengkelkan, tapi Akiyama Shinichi tak. Cubalah baca manga Liar Game. Akiyama Shinichi adalah satu-satunya lelaki yang masih cool walaupun menipu.




No comments:

Post a Comment