Sunday, April 3, 2011

Contest Kisah dan Lagu



Menarik contest ni.. Nak join laa.. Seperti tajuknya, contest ini untuk lagu yang sepadan dengan kisah kita.


Kisah
Soal kisah, aku nak pilih kisah abang aku. Aku ada seorang abang. Abang angkat je. Tapi aku sayang dia seperti abang kandung taw. (Walaupun aku tak ada abang kandung.) Dia sentiasa ada ketika aku putus asa. Ketika aku menangis, rupa-rupanya, dia sedang menunggu aku di kawasan yang berdekatan. Di hari-hari yang aku bad mood dan bermuka masam, dia akan kata: "Amna, smile..." Ketika aku berjauhan dengan dia, tak sangka aku rindu pada ayat: "Amna, smile". Segala masalah aku, apabila aku bertanya padanya, dia pasti ada jawapan. Sehingga kini, ketika aku tak mampu untuk senyum lagi, aku cuma perlu ingat, "Amna, smile.." Aku sangat bersyukur kerana ku, ada dia... Kisah lebih terperinci di sini.


Lagu
Lagu yang aku rasa bersesuaian dengan kisah ini ialah, lagu: Ku Ada Kamu (Adira)

Di kala ku kehilangan
Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman
Dengan penuh sabar memujuk

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Di kala aku tak pasti
Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu



Tag Rakan: Tonah, Ilham, Miza




No comments:

Post a Comment