Friday, February 22, 2013

Anak kesayangan aku

Alamak tajuk...  aku belum ada anak lagi. Haha.. tidaklah.. aku maksudkan, anak sepupu aku. Aku ada ramai anak-anak sepupu. Comel-comel, cantik manis semuanya. Tapi ada satu yang berjaya raih perhatian aku. Namanya Alman.


Alman ni, kalau jumpa aku, memang tak sah kalau dia tak usik aku. Ada saja benda tentang aku untuk dia usik. Tapi, bila aku nak pulang meninggalkan dia, tahu pula dia datang peluk aku. Hehe.. Budak kecil ni. Kata-kata dia tak tunjuk yang dia sayang aku. Perbuatan dia yang tunjuk. Comel je...

Kelmarin, Aimi (kakak kepada Alman) menegurku di fb. Dia memanggil aku dengan gelaran "Mak Amna", kerana mereka adalah anak kepada sepupu aku. Jadi memang aku ni berpangkat 'emak' bagi mereka. Perbualan aku dan Aimi berbunyi seperti ini:


Aimi: Hai Mak Amna, Alman cakap, dia sangat rindu kat Mak Amna.
Aku: Hehe.. Mak Amna pun sangat rindu kat Alman.
Aimi: Lepas dia cakap dia rindu dekat Mak Amna, dia cakap dia benci kat Mak Amna.
Aku: Haha... Tapi, Mak Amna tetap rindu dia.
Aimi: Oooo.. ok, dia gelak-gelak macam orang giler.
Aku: Haha...
Aimi: Dia cakap Mak Amna busuk.
Aku: Tak apa, Mak Amna pakai bedak banyak-banyak.
Aimi: Hahahahahahahahahahahahahahaha.....

Lihat!!!! Daripada perbualan tersebut, aku dapat bayangkan Alman yang mungkin sedang ketawa di sebelah kakaknya. Aku tahu, dia rindu aku. Haha..



1 comment: