Saturday, May 26, 2012

Forum Pekomik

Pada Anugerah Pekomik 2012 yang diadakan minggu lepas, aku datang untuk menghadiri Forum Pekomik. Susah payah google map akhirnya tibalah aku ke forum tersebut. Terima kasih Aiman, (rakan sekelas aku) sudi bawa aku ke situ. Dalam hati sebenarnya melonjak-lonjak kegembiraan nak jumpa Dato Lat. Namun, luaran aku, cool je. Tiba saja Dato Lat tampil di depan aku, dalam hati dah menjerit! Macam biasa, luaran kena cool je. Hehe..

Dari kiri, Faizal Mukhtar, Gayour, Dato Lat dan Prof Muliyadi.

Prof Muliyadi pun ada. Lecturer kesayangan aku tu. Dia sokong aku libatkan diri dalam dunia komik. Sebab tu aku bersemangat sekarang ni. Tajuk forum: Style and market on local comics. Aku lihat kiri kanan, ada beberapa orang yang membawa buku Dato Lat bersama. Jadi, tahulah aku bahawa bukan aku sorang di sini yang hadir sebagai peminat beliau.

Forum tamat. Masa dirasakan sekejap saja berlalu. Orang ramai kerumun Dato Lat. Aku pun ada niat nak bergambar dengan beliau. Tapi, niat terkubur macam tu je. Tak berkesempatan. Agak kecewa, tapi aku yakin, kalau aku terus berjuang dalam dunia komik Malaysia ni, InsyaAllah aku berpeluang jumpa beliau lagi.

Aku pulang dengan semangat baru. Banyak perkara aku dapat dari forum ni. Apabila aku cerita pada Umi, Soalan pertama Umi tanya: "Bergambar dengan Lat tak?" Sebab, Umi pun peminat Dato Lat sebenarnya... Hehe..

Sekian saja cerita mengenai Forum Pekomik, doakan aku berjaya terbitkan komik pertama aku nanti.

No comments:

Post a Comment