Friday, March 4, 2011

Demi Time Based

Walaupun kami yang fine art ni semua sibuk, tapi terpaksa juga luangkan masa untuk buat kerja subjek Time Based Media kami... Awal pagi Khamis, aku bersiap awal pagi dan menunggu ahli kumpulan aku datang menjemput aku di kolej ku. Sementara menunggu, main main dengan kucing sekejap. Hehe..
Biar aku kenalkan, ini ahli kumpulan aku. Ajin, Aiman, Zai dan aku. Ada lagi sorang, tapi dia ada hal. Tak boleh datang...
Dari kiri, aku, Ajin dan Zai

Mula mula, kami menaiki kereta menuju ke UiTM Jalan Othman. Di sana, kami menemu ramah Dr Ruzaika Omar. Lepas tu kami shooting sikit. Terima kasih banyak banyak kepada Dr Ruzaika kerana sudi meluangkan masa.

Selepas itu, kami menuju ke Taman Pertanian Malaysia Bukit Cahaya Seri Alam. Niat ke sini untuk membuat rakaman jendela rumah tradisional lah kononnya... Huhu.. tapi kene bayar masuk laa.. RM3 seorang. Assignment punya pasal, kami bayar je la kan. RM3 je pun.. Lepas tu kena sewa basikal la pulak. RM5 satu jam. Tak apa, demi Time Based. Huhu..

Berbasikal la kami berempat mencari rumah tradisional tu... Kayuh, kayuh, kayuh... Letih laa.. Serius. Tak tahu pula aku selemah ni. Tapi, pemandangan memang cantik laa. Berbaloi penat mengayuh pun.


Kayuh, kayuh, tapi rumah yang di cari tak jumpa pula. Alamak.. dah salah jalan laa... Patah balik. Adoi.. Dah patah balik tu, singgah beli air laa.
Muka penat mengayuh. Paksa senyum jugak.


Bergambar dengan Aiman.


Akhirnya, jumpa juga rumah tradisinal yang kami cari. Ok, boleh la mulakan kerja kerja shooting. Sambil sambil tu, kami bergambar. Hehe..


Inilah jendela tempat kami shooting. Mencabar betul bekerja dengan tingkap ni. Lepas tu suasana daun terbang, pokok pokok juga di ambil.

Ok, dah selesai. Mari mengayuh pulang~



Ini, konon konon nya adalah kemalangan. Kemalangan apa pun aku tak tahu. Aku join je bergambar.


Kami memang suka bergambar! Aiman tolong ambil gambar je lah. Hehe..

Selesai semuanya. Kami semua pulang kepenatan. Aku tidur mati
sebaik sahaja tiba di katil aku. Malamnya, kami semua berkumpul
semula untuk kerja meng edit.

Kerja Time Based kami belum selesai sepenuhnya nampaknya.
Tapi harap semuanya terus berjalan lancar. Apa apa pun, aku
gembira hari ni. Sekian~

No comments:

Post a Comment