Friday, February 11, 2011

What is 'style'?


Aku tercari-cari juga apa itu 'style'? Sudah lama aku mencari style aku dalam painting. Tapi sepatutnya, aku kena cari dulu 'apa itu style'!

Aku mencari jawapan itu dengan bertanya kepada kawan kawan. Ini adalah beberapa yang aku dapat:

Asyraf:
In term of art, style refer to a specific artistic character or dominant trend of form noted during a period of history or during an art movement.

Boss/Abang aku:
Through psychology, theres two aspects the internal and the external. Your personality and attitude towards life makes up the internal part and how you physically present yourself to the world makes up to external part, together they are one in linked.

Afiq:
Sesuatu yang kita boleh jadikan identiti kita.



*Buat masa ni, ini saja. Tapi aku rasa aku dah jumpa jawapan yang ku cari. Kalau ada sesiapa ada jawapan yang lain, beritahu lah ya... Aku sangat menghargai pertolongan korang semua. Terima kasih...



2 comments:

  1. owh. i like STYLE..haha

    for me, style is my character. my way of thinking. style in design or art maybe can be develop from your personal experience and personal identity.

    contoh: kalau amna rasa diri amna ni 'misteri' so apa character dalam art yang menunjukkan design style amna tu misteri? kalau org dah kenal amna punye artwork mesti org dah tau kalau nampak misteri tu sure amna yg punye. kalau org dah boleh tgk artwork amna smpai tahap mcm tu kira amna dah berjaya la. :)

    Bagi sy itulah style on design or artwork. tapi style jugak depend pada concept.

    ReplyDelete
  2. Thnks edan...
    Jawapan yang lengkap..

    ReplyDelete