Tuesday, October 9, 2012

Keluarga Abby

Semenjak duduk rumah ni, aku rapat dengan Abby, kucing aku. Abby, atau nama sebenarnya, ABC, adalah seekor kucing betina yang comel masa kecil je, bila besar dah tak comel tapi aku tetap sayang. Haa,, panjang tak pengenalannya? Abby dilahirkan pada 14 Febuari 2008. Tentu Abby terharu sebab aku mengingati tarikh lahirnya. Tentu dia sendiri pun tak ingat pun tarikh lahirnya. Hehe... Tidaklah. Sebenarnya aku tak ingat pun. Cuma nasib baik aku ada tulis masa dia lahir dulu. 


Inilah gambar Abby:

Tak ada lah comel pun.. (Nasib baik Abby tak baca blog ni)
Tapi masa kecil dulu dia comel taw.


Abby berada dalam sebuah keluarga yang agak besar. Tapi kini tinggal beberapa ekor saja. Kebanyakannya dah pergi merantau, dah dikutip orang, atau dah meninggalkan dunia.

Abby dan keluarganya:

Abby ni anak kepada Keini. Keini adalah kucing paling tua dalam keluarga kucing aku. Umurnya kini dah cecah hampir tujuh tahun agaknya. Abby sendiri sudah berusia empat tahun. Abby ada adik beradik. Namanya Pep-Chan, atau nama sebenar, Pepsi. Dulu, Abby empat beradik kesemuanya. ABC, Pepsi, Sarsi dan Latte. Tapi, Sarsi dan Latte mati ketika masih kecil. Tinggallah Abby bersama satu-satunya abangnya yang kacak, Pepsi atau Pep-Chan. Abby adalah ibu kepada Toni dan Dibo. Dulu, Abby ada anak bernama Kembang dan Bubu. Kembang dan Bubu adalah kucing kesayangan aku, tetapi dah mati. Sayang yang teramat kepada mereka sebenarnya. Kini, mereka berlima sahajalah yang ada. Abby, Pep-Chan, Toni, Dibo dan Keini.



Ini salah seekor anak Abby.
Dibo nama diberi.
Dia betina.


Ini lagi seekor.
Toni.
Dia jantan.




 Yang gagah perkasa,
bergambar macam kononnya dia sang harimau ni,
namanya Pep-Chan.
Abang kepada Abby. (Abang ke adik, lantaklaa.. diorang lahir serentak)



Hehe.. Itu saja. Sengaja nak tunjuk gambar kucing. Tapi, aku memang sayang Abby. Dah lah pandai. Nampak aku je, mengiau. Macam bagi salam pula. 






3 comments:

  1. comel kisah mereka =).. kalau billy ada, mesti billy pun macam abby.. weheehe

    ReplyDelete
  2. Comel kucing2 awk, nama dorg pn kiut2.. abc.

    lama x saya x jenguk blog awk .

    ReplyDelete