Friday, August 31, 2012

Cuba makanan Korea

"Korang, jom makan makanan Korea!" Ajak adikku Tonah beberapa hari sebelum raya. Pakatan dibuat bersama aku, kakak aku dan sepupu-sepupu kami. Tonah dah pernah makan dan dia ingin kami turut merasanya. 

Raya pun sudah tamat. Maka semalam, kami menjejakkan kaki ke tempat yang disebut-sebut Tonah sebelum ini. 'The Street Cafe' nama diberi.
Gambar cari google je sebab lupa untuk ambil gambar restoran tersebut.
Sumber gambar: SINI


Masuk saja, kami menuju ke tingkat atas restoran tersebut. Suasana dalam restoran itu cantik. Boleh bersila atas lantai. Pendek kata, boleh buat macam rumah sendiri lah. Bolehlah aku duduk mengikut keselesaan aku, iaitu duduk bentuk M. Siapa nak tahu duduk bentuk M tu bagaimana? Jika ramai yang nak tahu, aku akan ceritakan. Tapi kalau semua tak nak tahu,tak apa lah. Biarlah aku dan duduk M aku jadi rahsia sepanjang hayat. Huhu.. Eh, ini cerita pasal makanan Korea ke cerita pasal cara duduk? Aduh maaf!!! Baiklah, kembali ke cerita asal. 

Lagu K-pop berkumandang di dalam restoran tersebut. Bagi mereka yang mengenali diriku, ya, aku ni tak minat sangat lagu K-pop. Satu-satunya lagu K-pop yang aku layan adalah lagu T-ara, Lovey Dovey. Apa yang aku nak maksudkan di sini adalah, aku datang kerana aku suka mengenali budaya-budaya lain yang ada di dunia ni. Contohnya, dulu aku ada satu entri mengenai budaya luar juga. Baca di SINI. Kita bukan sahaja harus hargai budaya kita, tapi kena juga mengenali budaya lain, betul tak? 


Aktiviti sementara menunggu makanan sampai.
Siapa yang robohkan menara itu?
Cuma kita-kita yang terlibat sahaja tahu. Hehe..



Sepupuku, Along bersama... err..
 Maaf, aku tak ingat nama-nama makanan ni.





 Sila abaikan muka ku yang macam pelik je tu.
Nak tunjuk ramen je.


 Owh.. rupanya boleh conteng dinding di sini.


Aku pun tak ketinggalan untuk meninggalkan jejakku  di sini.


 Nampak tak yang aku tulis tu?


 Zoom in!!!!!
Yeah~ tinggalkan link blog sekali!


Sebelum pulang, kami sempat singgah jumpa seorang lagi sepupu kami yang tidak dapat hadirkan diri bersama-sama menikmati masakan Korea. Maka, kami bungkuslah sejenis makanan dari situ untuknya.


 Kami memang geng sejak kecil lagi.
Tapi ni kekurangan seorang ni.
Sebab sorang adikku kini di luar negara.



 Ini juga di bawa pulang untuk sorang lagi adik kami di rumah.



Nampaknya, itu saja buat masa ni. Nanti jika berkesempatan, kita cuba makanan lain pula ya? Sekian...

No comments:

Post a Comment