Wednesday, August 31, 2011

Kisah raya aku

Raya? Aku tidaklah gembira untuk beraya seperti ketika aku kanak-kanak dahulu. Tapi, Ramadhan yang baru saja berlalu kali ini, cukup meninggalkan kesan buatku. Inilah pertama kali seumur hidup aku terasa bermakna sekali Ramadhan. Kenapa? Itu rahsia laa..

Raya, seperti tahun-tahun sebelum ini, apa yang indah adalah saat berkumpul beramai-ramai bersama keluarga. Keluarga ku besar, ramai.. Dalam suasana ramai-ramai begini, aku hanya pemerhati. Perhati gelagat sepupu-sepupuku, lihat anak-anak sepupu yang semakin besar, semuanya cantik-cantik. Apabila melihat generasi anak-anak sepupu semakin membesar membuatkan aku tersedar.. Aku dah tua.

Makan itu penting! Semua jenis kuih aku nak rasa. Duit raya? Bila dah tua begini, tak rasa dah yang duit raya itu penting. Tapi, Alhamdulillah, dapat juga.. Tertanya-tanya, bilakah umur seseorang itu sepatutnya berhenti dapat duit raya? Hehe..

Raya dah habis. Raya satu hari saja. Tak perlu nak raya 30 hari. Dah tiba masanya fikir semester yang akan datang tak lama lagi ni. Selamat Hari Raya semua~


Bersama Ilyas yang kacak!
Dia suka bergambar.
Macam tahu-tahu saja yang dirinya kacak.







Bersama adik beradik ku yang cun-cun!




No comments:

Post a Comment